branding

Er komt een moment waarop je jouw merk, dienst of bedrijf krachtig naar buiten wil brengen. Je ben aangekomen bij de eerste/volgende/laatste* stap.

“When I step up in the place, ay yo, I step correct”
Busta Rhymes

Even een proefje. Zie het voor je, jouw complete bedrijf: het pand, je website, LinkedIn bedrijfs-profiel, ZOOM-background, insta-posts, de belettering van je elektrische wagenpark (inclusief bakfiets), powerpoint presentatie, whitepaper, jaarplan, offerten, vlaggen, roll-upbanners, advertenties, rapportage, e-magazines, de telefoniste, verpakkingsmateriaal, pakbonnen, visitekaartje, koffiemokken, brochures.
Je complete corporate ‘shizzle’ en alles van je company op één hoop.

BAM. Daar ligt het.
Oké. Kijk naar wat je ziet.
Dit jouw bedrijf.

Do you like what you see?

Branding laat zich uiteindelijk terug zien …

Branding vind je terug in de keuze van je materialen (biobased, circulair, online), voor de locatie van je toko (nabij het station, aan een groen park, mobiele unit), van koffie die je schenkt (sterk, bio, fairtrade, recyclebaar, circulair). Bewuste keuzes berustend op je branding, een soort holistische bedrijfsaanpak. Je bubbel (entourage, wat je ademt, de vibe, de source code en de regels die daarbij horen): dát is je branding. En ja, daaraan kan je heel veel geld besteden maar… niet noodzakelijk.

Be smart and creative branding met open vizier

Start met een analyse, verwoord de visie die aansluit op je bedrijf of organisatie. Merkwaarden, mission statement et cetera – alles (van relevantie) komt hierbij aan bod. Branding met open vizier biedt handvatten die iedereen in je organisatie kan (be)grijpen. Het geheim van het succes ervan zit hem in het toepassen én uitdragen. Zijn de plannen te pretentieus dan gaat dat laatste niet gebeuren en is branding niet meer dan blabla.

Kortom ons devies: hou je branding eenvoudig. Less is more. Zorg voor een mooi handzaam vertrekpunt met ruimte voor groei en ontwikkeling voor alle producten, middelen, vestigingen, projecten en uitingen en alles wat nog gaan komen. De branding van jouw organisatie heeft een hart en dat moet kloppen. Je bedrijf is net een mens, met open vizier laat je shinen.

* Branding kan je vanaf de start-up of later in je bedrijf toepassen. Het kan (goed) samen gaan met een interne reorganisatie of wanneer je met je bedrijf next level wil.

Wil je voorbeelden zien van branding met open vizier?

Dat kan. De online portfolio is in de maak. Neem tot die tijd contact op met Laura de Ridder, maak gewoon eens een afspraak. Zij kan je van alles (op maat) laten zien en vertelt graag over de mogelijkheden voor jij organisatie. Bel 0647698080 of stuur een mailtje naar laura@metopenvizier.nl